Mantility: Διαδικτυακή gallery μαντιλιών που αποτυπώνει την τέχνη σε μετάξι

Ποια είναι η επιχειρηματική σας ιδέα και πώς προέκυψε;

Η MANTILITY αποτελεί ένα νέο brand το οποίο παρέχει μια πλατφόρμα προώθησης έργων ταλαντούχων σχεδιαστών από διαφορετικούς τομείς της τέχνης, δημιουργώντας, παράγοντας και εμπορεύοντας υψηλής ποιότητας μεταξωτά μαντίλια. Κάθε μαντίλι φέρει τις αξίες του σύγχρονου ελληνικού design αλλά και της παράδοσης της μεταξουργίας συνδυάζοντας επιμελώς τη μόδα με την τέχνη, ενώ διατίθεται σε περιορισμένα αριθμημένα «αντίγραφα» υπογεγραμμένα από τον εκάστοτε σχεδιαστή. Στην ουσία η διαδικτυακή μας gallery μεταξωτών μαντιλιών συνεργάζεται στενά με διαφορετικούς σχεδιαστές και καλλιτέχνες από ποικίλες κατηγορίες του Design (ζωγράφοι, αρχιτέκτονες, γραφίστες, κεραμίστες, σκηνογράφοι, καλλιτέχνες graffiti) οι οποίοι παρέχουν στην γκαλερί τα έργα τους. Κατόπιν, τα τυπώνουμε ψηφιακά επάνω σε μαντίλια διαφόρων διαστάσεων τα οποία παράγονται στο Σουφλί από 100% υψηλής ποιότητας μετάξι.

Η ιδέα της MANTILITY ξεκίνησε ως ιδέα το 2017, εντοπίζοντας τα εξής προβλήματα αλλά και προκλήσεις:

1. Πλειάδα Ελλήνων επαγγελματιών από τον χώρο των τεχνών και της δημιουργικής βιομηχανίας εν γένει, αντιμετωπίζουν προκλήσεις και δυσκολίες στην εμπορευματοποίηση των έργων τους, αλλά και στην πρόσβαση σε κανάλια προβολής και διανομής των δημιουργών τους. Αυτό τους αναγκάζει πολλές φορές να στρέφονται στην άσκηση άλλων εργασιών και υπηρεσιών που τους στερούν την καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία ή/και να φεύγουν από την Ελλάδα.

2. Ελληνικές βιοτεχνίες που συντηρούν παραδοσιακές τεχνικές όπως η μεταξουργία παρακμάζουν γιατί δε μπορούν να ανταγωνιστούν μεγάλες παγκόσμιες εταιρείες.

3. Η σύγχρονη βιομηχανία μόδας από τη μια προωθεί τη γρήγορη, εφήμερη και μαζική αγορά ρούχων και αξεσουάρ και από την άλλη δημιουργεί και προβάλλει πολυτελή και διαχρονικά αντικείμενα υψηλής αισθητικής και ποιοτικής αξίας, τα οποία όμως δεν είναι προσβάσιμα σε ευρύ κοινό.

4. Η Τέχνη ακμάζει καθημερινά μέσα από διαφορετικές τεχνοτροπίες, νέες συλλήψεις και δημιουργικούς ανθρώπους. Το design αποτελεί για την πλειοψηφία των ανθρώπων τρόπο ζωής και αντίληψης της καθημερινής αισθητικής, αλλά και του ονείρου. Παράλληλα, η ένδυση αποτελεί έναν επίσης δημιουργικό χώρο έκφρασης και συνδέεται άρρητα με τις τέχνες, δη στον σύγχρονο κόσμο.

Έτσι, η ιδρύτρια της επιχείρησης μαζί με μια εξειδικευμένη ομάδα συνεργατών ξεκίνησε τη MANTILITY με σκοπό τη δημιουργία μιας διαδικτυακής gallery μεταξωτών μαντιλιών.

2. Ποια προβλήματα επιλύετε και που απευθύνεστε;

Στην ομάδα της MANTILITY αντιλαμβανόμαστε τα μαντίλια μας ως έναν ευγενή αγγελιoφόρο του μεταξιού και ως «καμβάδες» για ταλαντούχους καλλιτέχνες να αφηγηθούν ιστορίες και συναισθήματα και να δημιουργήσουν μοναδικά τεχνουργήματα μόδας που θα συντροφεύουν ιδανικά τις καθημερινές στιγμές των ανθρώπων που θα τα φορούν.

Έτσι η MANTILITY απευθύνεται σε ανθρώπους που επιθυμούν να αποκτήσουν ένα διαχρονικό αξεσουάρ προσιτής πολυτέλειας το οποίο συνδυάζει επιμελώς τη μόδα με την τέχνη. Οι «φορείς» των μαντιλιών μας αποτελούν ένα κοινό «συλλεκτών», οι οποίοι ταυτόχρονα γίνονται και πρεσβευτές της δημιουργικής συλλογικότητας. Απευθυνόμαστε επίσης σε πολιτιστικούς οργανισμούς ή επιχειρήσεις που θα επιθυμούσαν τη δημιουργία μιας εξατομικευμένης συλλογής μαντιλιών ή μεμονωμένων έργων που προσιδιάζουν στη φιλοσοφία τους (εμπλουτισμός των gift shops τους ή δυνατότητα δημιουργίας εξατομικευμένων επιχειρηματικών δώρων κύρους και αναμνηστικών προσωπικών).

Η MANTILITY ικανοποιεί οικονομικές ανάγκες, προσφέροντας πρόσβαση στην προσιτή πολυτέλεια, κοινωνικές ανάγκες μέσα από τη διαφοροποίηση και τη μοναδικότητα του προϊόντος, αλλά και ανάγκες έκφρασης μέσα από τη τέχνη, καθώς τα μαντίλια λειτουργούν ως «φορητή τέχνη» και συνδυάζονται με το προσωπικό στυλ και τη μόδα.

3. Σε ποιο στάδιο διερεύνησης ή ανάπτυξης βρίσκεστε;

Αυτή τη στιγμή η MANTILITY έχει μια σχετικά ικανοποιητική αναγνωρησιμότητα στη χώρα μας, κυρίως μεταξύ ατόμων που ασχολούνται με την τέχνη ή/ και με τα αξεσουάρ μόδας. Είμαστε στο στάδιο ανάπτυξης του «brand awareness» σε εθνικό επίπεδο.

Η εταιρεία επίσης στοχεύει στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου μέσα από ψηφιακά κανάλια πώλησης που ανταποκρίνονται στη φιλοσοφία των gift givers, όπως η amazon.uk, καθώς και από την ενίσχυση των προωθητικών ψηφιακών διαφημίσεων σε social media. Ένας ακόμη στόχος είναι η εδραίωση και η επέκταση συνεργασιών χονδρικής πώλησης. Οι συνεργασίες χονδρικής πώλησης είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη MANTILITY για λόγους ρευστότητας αλλά και αναγνωρισιμότητας του προϊόντος κυρίως σε χώρους που σχετίζονται με την τέχνη ή σε τουριστικούς προορισμούς. Στόχος είναι η εξασφάλιση συνεργασιών με 2 μουσεία και 10 ξενοδοχεία ή επιχειρήσεις για εταιρικά δώρα σε βάθος 5ετίας.

4. Γιατί ενταχθήκατε στο πρόγραμμα επιτάχυνσης του ΟΚ!Τhess και πώς σας έχει βοηθήσει μέχρι τώρα;

Αποφάσισα να παρακολουθήσω το πρόγραμμα επιτάχυνσης του OK!Thess για να έχω μια εκτενέστερη εκπαίδευση σε θέματα διεθνούς ανάπτυξης, έρευνας αγοράς – ανάπτυξης πελάτη και ψηφιακού μάρκετινγκ. Επίσης με έχουν βοηθήσει αρκετά οι coaches που έχουν εμπειρία σε διεθνείς αγορές, ενώ στοχεύω και σε πιθανές επαφές με στρατηγικούς συνεργάτες (π.χ. διανομή προϊόντος σε διεθνείς αγορές ή ανάπτυξη αγοράς στην Ελλάδα σε τουριστικές περιοχές) και επενδυτές.

 

Η ομάδα 

Βασιλική - Ζαφειρία Υψηλάντη, Founder της Mantility